Summary
FAQ

Summary


    Hoe kan ik een artikel retourneren ?


    Binnen hoeveel tijd moet ik het artikel retourneren en hoeveel kost het?

    U hebt 14 dagen na ontvangst van de producten om uw herroepingsrecht uit te oefenen, zonder redenen te noemen of boetes te betalen, behalve de kosten van het terugzenden van de producten in kwestie. U kunt ervoor kiezen om de producten met eigen middelen terug te zenden of door een van EKOSPORT aangeboden etiket voor het transport te kopen (uw terugbetaling wordt verminderd met het bedrag van het gekozen etiket). Indien u geen gebruik maakt van het door EKOSPORT aangeboden etiket zullen de retourkosten voor uw rekening blijven.

    Om uw kerstshoppen gemakkelijker te maken, verlengt Ekosport de retourperiode tot 31 december 2018 voor alle bestellingen geplaatst vanaf 16 november 2018.


    Waar kan ik een retouraanvraag doen?

    De retourprocedure verloopt verplicht online via uw klantaccount op Ekosport.nl. Klik in de rubriek ‘Mijn account’ op het tabblad ‘Retour – Service na verkoop’

    Wat voor een retouraanvraag moet ik doen?

    Voor een snelle afhandeling van uw retouraanvraag, verzoeken wij u dat u waakzaam bent over de reden voor de retouraanvraag.

    1 / Klassieke retourzending:

    De redenen voor deze retourzending kunnen verschillen: "de maat past mij niet", "Ik heb me vergist", "Ik wil mijn recht op intrekking uitoefenen ". De artikelen moeten dan nieuw zijn (nooit gedragen), met de originele etiketten en verpakking. Het herroepingsrecht is niet geldig voor gepersonaliseerde ski's, dus ski's waarin wij gaten moeten boren voor het monteren van de bindingen.

    Om uw kerstshoppen gemakkelijker te maken, verlengt Ekosport de retourperiode tot 31 december 2018 voor alle bestellingen geplaatst vanaf 16 november 2018.

    2 / Retour voor een niet conform artikel:

    Het ontvangen artikel is anders dan het bestelde artikel (verkeerde maat, verkeerde kleur, onvolledig product, antidiefstal, enz.).

    3 / Retour voor een beschadigd artikel:

    Het ontvangen artikel is beschadigd of defect (defecte naden, defect mechanisme, gebroken rits, krassen, enz.)

    Voor de mogelijkheden 1, 2 en 3 hebt u <b> 14 dagen </ b> na ontvangst van uw pakket om uw retouraanvraag in te dienen. Na deze periode worden de artikelen en de bezorging als conform beschouwd 

    Om uw kerstshoppen gemakkelijker te maken, verlengt Ekosport de retourperiode tot 31 december 2018 voor alle bestellingen geplaatst vanaf 16 november 2018.

    4 /Service na verkoop:

    Na het gebruik van uw bij EKOSPORT gekocht product, heeft een abnormaal of voortijdige slijtage (gebroken haak, losse naden, ondoordringbaarheidsprobleem, delaminatie, enz.). U hebt 2 jaar na uw aankoop om via dit formulier een klacht in te dienen.

    Hoe doe ik mijn retouraanvraag?

    Volg de volgende stappen om uw retouraanvraag in te dienen:

    Stap 1: Selecteer het bestelnummer dat overeenkomt met uw retour.

    Stap 2: Vul uw retouraanvraag in: selecteer de hoeveelheid van het product, de reden voor de retour en kies een tegoedbon of een terugbetaling. Bevestigen.

    Stap 3: Tijdens uw klassieke retouraanvraag kunt u voor de vervoerder kiezen om producten terug te sturen. U kunt ervoor kiezen om de artikelen met eigen middelen te retourneren of voor een door EKOSPORT aangeboden retouretiket. Indien u voor het vooraf betaald retouretiket van EKOSPORT kiest, wordt de prijs ervan van uw terugbetaling afgetrokken. Indien u voor een tegoedbon hebt gekozen in plaats van een terugbetaling, wordt de prijs van het retouretiket door EKOSPORT betaald en niet van uw tegoedbon afgetrokken.

    Stap 4: Klik op "Verzoek verzenden", u ontvangt dan per mail uw retournummer en de nodige informatie voor het retourneren van de goederen.

    Indien u geen mail hebt ontvangen, verzoeken wij u om ook in uw ongewenste mail (spam) te kijken.

    Nadat uw aanvraag is verstuurd, verzoeken wij u om te controleren of deze de status ‘in behandeling’ heeft gekregen in het gedeelte ‘mijn aanvragen’ van het tabblad ‘Retour – Service na verkoop’.

    Zodra onze diensten uw pakket in ontvangst hebben genomen ontvangt u, volgens de keuze die u gemaakt hebt, een terugbetaling binnen de wettelijke maximumtermijn van 14 dagen volgens dezelfde betalingswijze als die u voor uw aankoop hebt gebruikt, of een tegoedbon. U krijgt een e-mail zodra onze diensten uw pakket hebben ontvangen.

    FAQ

    Kan ik artikelen die mij niet bevallen retour zenden?

    U kunt artikelen die u niet bevallen retour zenden. U kunt kiezen voor een volledige terugbetaling van het betaalde bedrag van het (de) geretourneerde artikel(en) of voor een tegoedbon. Portokosten worden berekend op basis van het goedkoopste standaardforfait, met uitzondering van extra diensten die niet kunnen worden terugbetaald, evenals de portokosten van de retourzending. 

    WAARSCHUWING: Het herroepingsrecht is niet geldig voor gepersonaliseerde ski's, dus ski's waarin wij gaten moeten boren voor het monteren van de bindingen.

    Wat moet ik doen als het artikel dat ik ontvangen heb, beschadigd of defect is?

    Bij de levering moet u altijd grondig controleren of het artikel niet beschadigd is (onmiddellijk zichtbaar of na verwijderen van de verpakking). De bezorgdienst is verplicht om u de tijd te geven die u nodig hebt om het artikel uit de verpakking te halen en te controleren. 

    Als het artikel beschadigd is, hebt u twee mogelijkheden: ofwel accepteert u het artikel (door uitdrukkelijke reserveringen bij de koerier om de verwerking van de retourzending te vergemakkelijken) en moet u het aan ons retourneren, of weigert u het product en de koerier is verantwoordelijk voor het terugzenden naar de verkoper.

    U moet uw retouraanvraag indienen via uw klantenaccount en kiezen voor de optie 'het ontvangen artikel is defect'. U moet hierbij foto's van het artikel toevoegen waarop het probleem te zien is. Als u uw aanvraag hebt verstuurd, controleert u of deze de status 'in behandeling' heeft gekregen in het gedeelte 'mijn aanvragen' van het tabblad ‘retour – service na verkoop’.

    U ontvangt een mail ter bevestiging van uw aanvraag met een vooraf betaald retouretiket en uw retourbon. Wij verzoeken uw om het retouretiket en de retourbon te printen, het retouretiket op het pakket te plakken en de retourbon bij het pakket te voegen.

    Wat moet ik dien als ik niet het juiste artikel heb ontvangen?

    Als het ontvangen artikel niet overeenstemt met de bestelling, kunt u een klacht indienen bij onze klantenservice. U zal worden gevraagd om gedetailleerd toe te lichten waarom het artikel niet overeenstemt en uw toelichting moeten staven met foto's.

    U moet uw retouraanvraag indienen via uw klantenaccount en kiezen voor de optie 'het ontvangen artikel is niet conform’. U moet hierbij foto's van het artikel toevoegen waarop het probleem te zien is. Als u uw aanvraag hebt verstuurd, controleert u of deze de status 'in behandeling' heeft gekregen in het gedeelte 'mijn aanvragen' van het tabblad ‘retour – service na verkoop’.

    U ontvangt een mail ter bevestiging van uw aanvraag met een vooraf betaald retouretiket en uw retourbon. Wij verzoeken uw om het retouretiket en de retourbon te printen, het retouretiket op het pakket te plakken en de retourbon bij het pakket te voegen.

    Wat gebeurt er als ik iets retourneer dat ik besteld heb met een promotiecode?

    Als u iets retour stuurt wat u met een kortingscode hebt besteld, wordt deze korting afgetrokken van de terugbetaling of van de tegoedbon voor het artikel.