Een product retourneren

Binnen hoeveel tijd moet ik het artikel retourneren en hoeveel kost het ?

U hebt 60 dagen na ontvangst van de producten om uw herroepingsrecht uit te oefenen, zonder redenen te noemen of boetes te betalen, behalve de kosten van het terugzenden van de producten in kwestie. U kunt ervoor kiezen om de producten met eigen middelen terug te zenden of door een van EKOSPORT aangeboden etiket voor het transport te kopen (uw terugbetaling wordt verminderd met het bedrag van het gekozen etiket). Indien u geen gebruik maakt van het door EKOSPORT aangeboden etiket zullen de retourkosten voor uw rekening blijven.

Vervoerder Prijs van het retourlabel Termijn Aanvullende informatie
DPD by Chronopost 7,99 € 3 tot 4 dagen Pakket moet worden afgegeven bij een DPD afhaalpunt
UPS 9,99 € 3 tot 4 dagen Pakket moet worden afgegeven bij een UPS Access Point (Voor volumineuze pakketten)
UPS 50 € 3 tot 4 dagen Pakket moet worden afgegeven bij een UPS Access Point (Voor standaard pakketten)
Met uw eigen middelen (variabel) (variabel) U kiest ervoor geen gebruik te maken van het door Ekosport aangeboden retourlabel en de goederen met uw eigen middelen terug te sturen. U bent verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. Het retourpakket moet op ons adres worden afgeleverd. De retourpakketten die op afhaalpunten in de buurt van Ekosport worden afgeleverd, worden niet door onze team opgehaald en worden rechtsstreeks naar u teruggestuurd.

Waar kan ik een retouraanvraag doen ?

De retourprocedure verloopt verplicht online via uw klantaccount op Ekosport.nl. Klik in de rubriek "Mijn account" op het tabblad "Mijn bestellingen". Selecteer het bestelnummer van je retourzending. Klik vervolgens rechtsonder op "PRODUCT RETOURNEREN".


Wat voor een retouraanvraag moet ik doen?

Voor een snelle afhandeling van uw retouraanvraag, verzoeken wij u dat u waakzaam bent over de reden voor de retouraanvraag.

1 / Klassieke retourzending :

De redenen voor deze retourzending kunnen verschillen: "de maat past mij niet", "Ik heb me vergist", "Ik wil mijn recht op intrekking uitoefenen". De artikelen moeten dan nieuw zijn (nooit gedragen), met de originele etiketten en verpakking.

LET OP :
Het herroepingsrecht is niet van toepassing in de volgende gevallen :

  • Voor gepersonaliseerde ski's (dus ski's waarin wij gaten moeten boren voor het monteren van de bindingen)
  • Voor persoonlijke beschermingsmiddelen : helmen (bergbeklimmen, klimmen), airbag en trigger set, klim- en klettersteiguitrusting (klimgordel, klimkarabiner, klimtouwklem, klimsneltouw, zekeringsapparaat, klimafdaalder, klimkatrol, klimtouwaccessoires, klimtouw, klimtouw, klimkoord, klimlus, klimslinger en klettersteigset), bergsportuitrusting (bergsportgordel, bergsport stijgijzers, bergsport ijsbijlen, bergsporttouw, ijspen, reddingsset voor een gletsjerspleet, accessoires voor stijgijzers en ijsbijlen).
  • Voedingsproducten: gedehydrateerde maaltijden, voedsel en voedingssupplementen.

2 / Retour voor een niet conform artikel :

Het ontvangen artikel is anders dan het bestelde artikel (verkeerde maat, verkeerde kleur, onvolledig product, antidiefstal, enz.).

3 / Retour voor een beschadigd artikel :

Het ontvangen artikel is beschadigd of defect (defecte naden, defect mechanisme, gebroken rits, krassen, enz.)

Voor geval 1 heeft u 60 dagen na ontvangst van uw pakket om uw verzoek tot terugzending in te dienen. Voor de gevallen 2 en 3 heeft u 14 dagen na ontvangst van uw pakket. Na deze termijn worden de goederen en de levering geacht conform te zijn.

In geval van een retourzending moeten de producten nieuw zijn met de originele labels en verpakking.

4 /Service na verkoop :

Na het gebruik van uw bij EKOSPORT gekocht product, heeft een abnormaal of voortijdige slijtage (gebroken haak, losse naden, ondoordringbaarheidsprobleem, delaminatie, enz.). U hebt 2 jaar na uw aankoop om via dit formulier een klacht in te dienen.


Hoe doe ik mijn retouraanvraag ?

Volg de volgende stappen om uw retouraanvraag in te dienen :

  • Stap 1 : Selecteer het bestelnummer dat overeenkomt met uw retour.
  • Stap 2 : Klik rechtsonder op "EEN PRODUCT RETOURNEREN" en vul vervolgens uw retouraanvraag in: de reden voor de retourzending en selecteer de hoeveelheid van het product, Bevestigen. Om een "niet-conforme", "defecte" of "after-sales service" retourzending te bevestigen, is een foto van het artikel en een bericht met uitleg over het ondervonden probleem vereist.
  • Stap 3 : Kies voor standaard retourzendingen een vervoerder om de producten te retourneren. Je kunt ervoor kiezen om de artikelen zelf te retourneren of gebruik te maken van een retouretiket van ekosport. In het geval van een door ekosport voorbetaald label, wordt de prijs van het label in mindering gebracht op uw restitutie. Indien u ervoor kiest om de goederen op eigen kosten terug te sturen, zijn de kosten voor het terugsturen voor uw rekening.
  • Stap 4 : Klik op "Volgende", u ontvangt dan een e-mail met uw retournummer en de informatie die u nodig heeft om de goederen te retourneren.
  • Stap 5 :In de retourmail ontvangt u een retourbon die u kunt afdrukken en in het pakket kunt doen. Als u ervoor heeft gekozen de goederen te retourneren met een prepaid Ekosport-label, wordt dit ook bijgevoegd.
  • Stap 6 :Voor Chronopost en DPD: lever het pakket af bij een Chronopost-netwerkpunt. In het geval van een retourzending met eigen middelen, kiest u de vervoerder van uw keuze. Om uw pakket bij een EKOSPORT-winkel af te geven, kiest u "op eigen middelen terugsturen".
  • Stap 7 :Bewaar het leveringsbewijs van uw pakket terwijl het door onze diensten wordt verwerkt.

Als u artikelen op eigen manieren terugstuurt, staat u er alleen voor in dat deze veilig bij ons aankomen. Als u besluit om het pakket naar een relaispunt te sturen, al dan niet in de buurt van ons logistieke centrum, zijn onze teams niet verplicht om het af te halen. Het pakket wordt dan automatisch naar u teruggestuurd.

Als u geen e-mail teruggestuurd krijgt, controleer dan uw spamfolder. Zodra uw verzoek is verzonden, controleert u of het verschijnt als "in behandeling genomen" in de sectie "Mijn bestellingen". Selecteer het bestelnummer dat overeenkomt met uw retourzending. Klik vervolgens rechtsonder op "PRODUCT RETOURNEREN".

Gelieve de goedere terug te sturen naar het volgende adres:

EKOSPORT, Service Retours

173 rue des Eglantiers

73230 Saint Alban Leysse - France

Indien u geen mail hebt ontvangen, verzoeken wij u om ook in uw ongewenste mail (spam) te kijken. Nadat uw aanvraag is verstuurd, verzoeken wij u om te controleren of deze de status ‘in behandeling’ heeft gekregen in het gedeelte ‘mijn aanvragen’ van het tabblad ‘Retour – Service na verkoop’.

Zodra onze diensten uw pakket in ontvangst hebben genomen ontvangt u een terugbetaling binnen de wettelijke maximumtermijn van 14 dagen volgens dezelfde betalingswijze als die u voor uw aankoop hebt gebruikt. U krijgt een e-mail zodra onze diensten uw pakket hebben ontvangen.


FAQ